DbM
  • DbM
  • DbM
  • DbM
  • DbM

e-Marketing w Biznesie - Marketing, reklama i biznes

Reklama jest dźwignią handlu. Skutczny sposób na biznes w internecie.

Marketing internetowy ma olbrzymie znaczenie dla biznesu, w tym dla rozwoju przedsiębiorstw w wielu branżach. Jedną z jego form jest z pewnością reklama internetowa, która może przynieść wymierna korzyści przedsiębiorcy, ponieważ otwiera perspektywy oraz wielkie pole manewru temu, kto chce zaistnieć na rynku oraz prężnie się rozwijać. To szansa dla początkujących działaczy, jak również dla tych, którzy pragną mieć możliwości dynamiczniejszego rozwoju. Reklama w sieci jest nie tylko tańsza od pozostałych środków przekazu na rynku, ale również wykonana w prawidłowy, profesjonalny sposób, ułatwia wybicie się pośród konkurencji i pozyskanie większej liczby klientów. Prowadzenie biznesu internetowego stało się alternatywą dla stacjonarnie prosperujących przedsiębiorstw, które niewielkim nakładem finansowym mogą wspiąć się na wyższe szczeble rozwoju przedsiębiorczego. Tak, więc przy wykorzystaniu narzedzi do marketingu i reklamy biznes internetowy, może być dobrym pomysłem na zarabienie dużych pieniędzy.

Wykorzystanie sieci internetowej pod prowadzenie biznesu nie jest dzisiaj nowością. Wiele osób pragnących zarabiać poważne pieniądze, stawia na działalność internetową. W związku z tym pojawia się zapytanie, co zrobić, aby zaistnieć w Internecie, jak stworzyć miejsce, które pozwoli na rozwój działalności zarobkowej w Internecie, by osiągnąć oczekiwany sukces? Odpowiedź jest prosta co nie znaczy, że łatwa w realizacji. Przede wszystkim, warto jest postawić na e-marketing, który jest bardzo szerokim pojęciem i daje do dyspozycji bardzo wiele narzędzi umożliwiających wejście w wysoki pozim przedsiębiorczości w efekcie pozwalających prowadzić dochodowy biznes internetowy. Wykorzystanie do tego zadania jednego z obszarów marketingu, czyli reklamy niejawnej i reklamy jawnej, nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem. Są to bowiem formy marketingu umożliwiające zaistnienie w świadomości odbiorców.

Czym różni się marketing od reklamy internetowej?

Marketing internetowy, to jedna z gałęzi marketingu, która pomaga dotrzeć do wielu potencjalnych klientów jednocześnie i dzięki której bez problemu dopasujesz swoją ofertę do grup docelowych. W prosty sposób wejdziesz w interakcje z odbiorcami i wykreujesz właściwy wizerunek własnej marki. Marketing online wykorzystuje wiele sposobów za pomocą, których masz łatwiejszy dostęp do dużej bazy odbiorców twoich produktów czy usług, a zoptymalizowane koszty przygotowywanych kampanii reklamowych powodują, że marketing jako proces społeczny i dobrze przemyślana strategia jest tym, co rzeczywiście jest w stanie wyciągnąć cię z "nieistnienia" (bez reklamy niestniejesz) i skierować na drogę osiągnięcia sukcesu w biznesie.
Reklama internetowa jest jedną z popularniejszych form marketingowych naszego wieku. Wykorzystuje bowiem narzędzia, które mają za zadanie przykuć uwagę użytkowników sieci internetowej. Zarówno reklama jawna i niejawna, w tym umieszczanie banerów reklamowych na stronach online, udzielanie się na serwisach społecznościowych, wstawianie promocyjnych filmików na YouTube jest tym, co może przynieść w bardzo szybkim czasie podwojenie zarobków przedsiębiorstwa, jak również zaistnieć w sieci przez osoby prywatne.

Reklama internetowa - jawna

Reklama internetowa jawna oznacza prosty do zidentyfikowania dla odbiorcy przekaz, który działa na zmysły, zachęca bezpośrednio do skorzystania z oferty przedsiębiorców. Sugeruje korzyści, jakie płyną z użytkowania konkretnych wyrobów i usług. Za pomocą dobranej wizualizacji jest bardziej widoczna, a zamieszczenie jej na najpopularniejszych serwisach daje gwarancję tego, że zostanie zauważona przez potencjalnych klientów. Reklama jawna wykorzystuje wszelakie dobra Internetu, narzędzia, które mają możliwość dotarcia do ogromnej liczby odbiorców. Jawne elementy marketingu internetowego:

Linki sponsorowane (Google Ads) jest to tekstowa reklama internetowa umieszczona w wyszukiwarce, wykorzystywana w celu szybkiego dotarcia do nowych klientów. Nie jest to droga forma reklamy, gdyż płacisz za nią tylko wtedy, kiedy zainteresowany nią użytkownik kliknie w link. Jednak, aby była rzeczywiście opłacalna powinna być odpowiednio skonfigurowana. Wykorzystując linki sponsorowane możesz mieć pewność, że będziesz miał kontrolę nad kampanią, jak również nad czasem, przez jaki ma być widoczna w sieci.

Artykuły sponsorowane to forma reklamy jawnej, jaka dociera do szerszego grona odbiorców za pomocą portali internetowych oraz fachowych stron online. Tego typu tekstowe wpisy mają za zadanie przekazać istotne informacje na temat produktów oraz usług firmy.

Banery reklamowe wykorzystywane są bardzo często w ramach reklam produktowych i usługowych. Baner internetowy jest przekazem graficznym, który prócz zamieszczonej informacji na dany temat, dodatkowo przekierowuje użytkownika sieci na konkretną stronę WWW, zachęcając do zapoznania się z ofertą. Najczęściej baner reklamowy online jest tworzony w technologii Adobe Flash, pierwotnie powstawał wyłącznie poprzez wykorzystanie GIF- ów oraz plików JPEG.

RTB (Real Time Bidding) jest formą reklamy, która charakteryzuje się automatycznym kupnem reklamy obsługiwanej z interfejsu platformy zakupowej. Posiada system aukcyjny, który decyduje o tym, która z zamieszczonych reklam jawnych wyświetli się, jako pierwsza. Wiadome jest, że im wyższa stawka za reklamę podczas aukcji, tym większe szanse na wygraną reklamodawcy i zajęcie pionierskiej pozycji. Wszelkie procesy zakupowe RTB odbywają się w czasie rzeczywistym.

YouTube – powszechnie wszystkim znany serwis internetowy, na którym odnajdziesz muzykę, filmy, filmiki krótkometrażowe, aktualności, gry, sport. Wszystko to, co jest niezbędne dla rozrywki, jak również do celów edukacyjnych albo informacyjnych. Dzięki serwisowi można dotrzeć do milionów widzów za pomocą umieszczonej na nim reklamy jawnej, często w formie krótkiego przerywnika w oglądaniu np. filmów lub koncertów trwającego nie mniej, jak 15 sekund.

e-Mail marketing (mailing) - jedno z popularniejszych narzędzi wykorzystywanych w e-marketingu przez marketerów oraz firmy. Mailing jest formą reklamy, wiadomości przesyłanej na skrzynkę elektroniczną. Jej zadaniem nie jest budowanie bliskiej relacji z odbiorcami (są tu słuszne wyjątki), a poinformowanie o produktach oraz usługach, zachęceniu do zapoznania się z ofertą, tudzież poznania szczegółów na temat organizowanej niedługo imprezy albo rozbudzenia chęci do założenia konta na danym portalu w celu uzyskania korzyści i własnej wygody użytkowników. Najbardziej charakterystycznymi cechami dla mailingu będzie przede wszystkim mała ilość tekstu uzupełniana przez sporej wielkości projekt graficzny. Informacja przesyłana e-mailem posiada z reguły jedno z wbudowanych przycisków przekierowujących na stronę docelową, gdzie odbiorca może się zarejestrować, czy zapoznać ze szczegółami przedstawianej oferty. Jest to tak zwany przycisk call to action, namawiający użytkownika do określonego działania.
Lista mailingowa - klucz do sukcesu. Jako osoba prywatna, czy mały przedsiębiorca powinieneś pomyśleć nad listą mailingową i nad nią pracować. Co niemiara osób ma wyobrażenie o biznesie internetowym jako "magicznym przycisku", w który wystarczy kliknąć i pieniądze spływają na konto. Wchodzą w jakieś biznesy klikają i klikają myszką inwestując w to niemałe oszczędności, z czasem jednak ich inwestycja okazuje się zwykłym wydatkiem, rozczarowaniem, emocjonalnym podjęciem decyzji itp. Niestety kiedy ochłoną sytuacja się powtarza, tzn. zabierają się za nową inwestycje ponieważ w głowie wciąż szukają i szukają kolejnej okazji... A propos. Sam nie jestem lepszy i działam kiedy pojawia się nowa szansa, intratna informacja na: najlepsze projekty biznesowe w Internecie, ale ze wszystkich przerobionych przeze mnie i magicznych przycisków jest tylko jeden prawdziwy, tzn. działa za kliknięciem - jest to mailing. Tak, więc jeśli jesteś w posiadaniu bazy 10000 osób, a minimum 1000, jesteś w stanie na ten moment wysłać sekwencję maili i zarobić poważne pieniądze – powiedzmy za pomocą "magicznego przycisku" - kliknięciem w myszkę. Jednak, aby się tak stało musisz być w posiadaniu stargetowanej bazy odbiorców, czyli posiadać listę mailingową.

Marketing automation (automatyzacja marketingu) – zbiór działań wykonywanych za pomocą specjalistycznego oprogramowania, a także narzędzi mających na celu udoskonalenie akcji sprzedażowych. Jednymi z fundamentalnych działań w obrębie automatyzacji marketingu będzie między innymi wdrażanie dynamicznych formularzy kontaktowych umieszczanych na stronach internetowych, dynamicznych wiadomości, komunikacji posprzedażowej czy segmentacji wiadomości emailowych.

Facebook Ads – serwis społecznościowy i jedna z nowocześniejszych form reklam, której zasadniczym założeniem jest targetowanie (selekcja osób – odbiorców reklamy, którzy w dużym stopniu są zainteresowani propozycją produktową lub usługową reklamodawcy). Co więcej Facebook Ads sam dobiera użytkowników według płci, miejsca zamieszkania, zainteresowań, wykonywanej pracy, czy wieku, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani daną ofertą sprzedażową. Za pomocą aplikacji, jako reklamodawca, określasz samodzielnie grupę docelową, do jakiej ma trafić twoja oferta.

Facebook Fanpage – bardzo charakterystyczna strona na facebooku, która zawiera informacje na temat nie samego użytkownika portalu społecznościowego, a np. przedsiębiorstwa. Na stronie bez problemu ustawisz dane kontaktowe do firmy, czy też wypromujesz swoje usługi lub produkty. Można wyróżnić kilka korzyści z założenia firmowego fanpage, a mianowicie dotarcie do większej ilości klientów, budowanie dobrego wizerunku firmy, możliwość zaprzyjaźnienia się z odbiorcami oferty, czy budzenie zainteresowania ofertą w użytkownikach Facebooka.

Kampanie reklamowe w Google to podstawa dla marketera internetowego, nie można też przy reklamie internetowej zapominać o formie reklamy jawnej tj. marketing automation czy wykorzystaniu serwisów społecznościowych na reklamę tj. Facebook.

Reklama internetowa niejawna

Reklama internetowa niejawna różni się od reklamy jawnej tym, że nie jest na pierwszy rzut oka postrzegana, jako oferta sprzedażowa. Oferty przedsiębiorstw są lokowane w taki sposób, aby użytkownik nie miał do końca świadomości tego, że ma przed sobą reklamę danej instytucji, firmy prosperującej na rynku. W tym przypadku są wykorzystywane narzędzia i działania tj. pozycjonowanie stron internetowych, Facebook, Content Marketing, portale społecznościowe tj. Twiter, Instagram oraz marketing wirusowy. Content marketing charakteryzuje się wykorzystaniem blogów przedsiębgiorstw, treści eksperckich, opisów produktowych, wywiadów, poradników oraz recenzji, a także filmów, raportów i infografik do pozyskania potencjalnych klientów, poprzez zainteresowanie ich atrakcyjnymi i ciekawymi oraz przydatnymi treściami, których głównym zadaniem jest budowanie długotrwałych relacji z zainteresowanymi. Z kolei marketing wirusowy to typ działań marketingowych mających za zadanie budowanie świadomości marki wywoływane sytuacją, w której potencjalni klienci będą sami między sobą rozpowszechniać informacje dotyczące firmy, usług lub produktów. Poprzez udostępnianie treści użytecznych dotarcie do dużej grupy docelowych odbiorców jest prostsze. Poza tym rozsyłanie takich informacji przez samych użytkowników, przekazywanie ich pomiędzy sobą, ma ogromne znaczenie dla reklamy niejawnej, w której ukryta jest w mniejszym lub większym stopniu oferta firmowa.

Bardzo często przedsiębiorcy decydują się na współpracę z blogerami, którzy reklamują ich produkty i usługi, a tym samym trafiają do rzeszy użytkowników Internetu, do osób zainteresowanych tym co im polecają, czym się malują, w co się ubierają, co gotują i co w tym względzie jest konkretnie wykorzystywane. Pamiętaj, że blogerzy są bardzo często traktowani przez użytkowników, jak guru mody, pielęgnacji ciała, wizażu, czy gotowania, co przekłada się jednocześnie na umiejętność manipulowania wyborami fanów blogera.

Jak widać marketing i biznes w Internecie jest prosty, ale nikt nie powiedział, że łatwy... To szerokie pojęcie o dużym potencjale. Rozwój biznesu online jest na tyle prężny, że nietrudno się domyśleć, że w dużej mierze rynek zacznie się na nim opierać i stanie się wyznacznikiem dochodu dla wielu. Przedstawione przykłady reklamy jawnej i niejawnej są skutecznymi sposobami na odniesienie sukcesu, jednak to jedynie cząstka tego, co można jeszcze wykorzystać do promowania swojej osoby, czy firmy, jej produktów i usług.